Rakvické Burčení

29.10.2012 00:00

 

Burčákové závody

O víkendu se měly létat závody combatů v Rakvicích. Jardovy Hamalovi jsem donesl vrtule k jeho combatovému speciálu Iljušin I-17, a začal jsem ho přemlouvat aby jel se mnou na závody. Podařilo se a v sobotu ráno jsem zastavil u něho doma.Naložili jsme letadlo a nářadí s vysílačem a vyrazili jsme. Daleko jsme ale nedojeli,protože u Kyjovky si Jarda vzpomněl, že zapoměl nejdůležitější věc na závody. Rozkládací židličku. Honem zpátky a už vyrážíme do Rakvic. Je zataženo, ale rosnička na netu říkala, že pršet bude až večer. Po cestě vysvětluji pravidla. Dorážíme do Rakvic. Už je tu několik aut. Jdu se přivítat s kolegy combaťáky a začínáme vytahovat stroje. Mám novou helmu. Je to plastová napodobenina americké vojenské helmy. Koupil jsem ji v Anglii na bleším trhu za 4 libry (asi 120 korun). Zkoušel jsem i originál kovovou, ale byla moc těžká. Pořadatelé otevřeli tranzit a v kufru nás čekal dobrý burčák. Tak jsme si dali první pohárek. Už jsem začal přemlouvat moji drahou polovičku, že by na zpáteční cestě dělala řidiče. Dávám si cvičný let s Migem. V mírné pravé zatáčce se lehounlince štrejchneme se Soptíkovou Cobrou. Dolů padal kousek něčeho malého a čeveného. Nakonec se ukázalo, že je to konec Sopťova křídla. Tak jsem mu ještě před závodem udělal z jeho jedničky modelu trojku. Ale jeden kousek se našel a Sopťa někde našel zbytek EPP a nadstavil chybějící kousek křídla. Opět dorazil pilot z Ukrajiny Vladimir Shumskiy,lítá velmi dobře.Joko v Mančicích skončil na 4. místě. Nakonec dorazilo 29 pilotů. Což je hodně ale blbý počet. V heatu lítá 7 pilotů. Pořadatelé zkusili prosadit létání po 8 pilotech, ale neprošlo to. Nakonec se lítalo po 6 pilotech a jeden heat po 5 pilotech. Na kukandu dojeli modeláři z Dubňan. Prý musí vidět, jak se  combat změnil od dob kdy ho lítali oni, ještě upoutaných modelech na ocelových lankách. Hned v prvním heatu nastupoval Jarda. Šel jsem mu dělat mechanika. Jarda si sice stěžoval, že je to na něj moc rychlé, ale nakonec přistál bez srážky a na letadle 2 ukořistěné stuhy. Skvělý let. Hned další heat jsem letěl já a Jarda mi dělal rozhodčího. Můj nový P-47 moc dobře neletěl, špatné vyvážení. Žádný sek, a malá srážka ve vzduchu. S mým Thunderboltem to moc nehlo, jen se trochu otřepal, ale protivník se zřítil na zem. Holt P-47 byla těžká stíhačka. Hurá na další pohárek burčáku. V dalším kole šel zase Jarda první. Nic neseká, a po jednom čelním průletu přichází o směrovku, která pomalu poletovala dolů. Tak jsem pro ni doběhl. Jarda už bez ní dolítal. Já jsem nasadil Miga. Lítám po obloze a pořád nic. Rána, a Mig se řítí dolů a za ním plachtí směrovka. Honem pro model a směrovku. Rychlá oprava. Ještě pozoruji dva zářezy od vrtule v pravém křidélku. Dokonce je to zdokumentováno na fotce. A zpátky do boje. Po odlétání posunuji  na P-47 baterky trochu do předu. Dojíždí pizza na oběd. Najednou je úplné ticho, jak všichni sedí a baští pizzu. Zkouším FW-190, ale dávám ho zpět do kufru. Do vzduchu půjde P-47. Ve třetím kole Jarda zas vyšel na prázdno. Startuji a P-47 po posunutí baterek už létá líp. Za chvilku už mám na křídle stuhu. Pokračuji v letu a za chvilku vidím, že po mém průletu padá dolů stuha a protože nikdo nekřičel sek, tak si ji nárokuji já. Přistávám, bez srážky se dvěma seky. Debatujeme s Pavlem z Dubňan o combatech. Celkem se mu to líbí a kupuje od Pavla Dostála výřezy na Hellcata. Jdeme do posledního kola. Zbek mě požádal, abych dělal hlavního rozhodčího. Tak jsem viděl jak Jarda bohužel přeletěl safety lainu a přišel o 200 bodů a nakonec se srazí a s nakřáplým křídlem padá I-17 dolů. Když docházím k autu, Jarda mě ukazuje smradlavý motor v jeho I-17 a říká, že zapoměl stáhnout motor, který se nemohl točit. Motor zčernal, hrozně smrděl, ale jede dál. A pak že čínské motory nic nevydrží. Jdu do posledního heatu. Lítáme a nikdo nemohl nic seknout. Každý měl celou stuhu. A najednou stuhy nikde a já žádný sek. Na obloze je jen jedna stíhačka se stuhou. Honím se za ní. Několikrát jsem ji těsně minul a jednou jsem se o stuhu otřel, ale nic z toho nebylo. Do finále jsme se samozřejmě nedostali, ale sledovali jsme velkou bitvu. Hodně srážek a seklých stuh. Je tu vyhlášení výsledků. Jarda se umístil na 26. místě. Škoda té překročené safety, mohlo to být lepší. A já o 2. místa líp na 24. místě. Balíme a chceme vyrazit k domovu, ale opět mě zradila baterka. Pavel Dostál mě už po druhé zachránil a nastartoval přes káble. A hurá domů.

Výsledková tabulka

Tentokrát jsou skvělé fotky, stojí za to se na ně podívat.

Robert Ondříšek

Moje fotky

Účastníci zájezdu

Rakvice 1. část

Rakvice 2. část

Rakvice 3. část

 

Kontakt

Robert Ondříšek, náčelník klubu 602 366 412 robert.ondrisek@seznam.cz